IT, ICT terület kompetencia-térképe:
a karrierem építőkövei és alakulása
Küldetés-tudatom 20 éve tart és fejlődik
Hadd kezdjem egy személyes sztorival. Mindent projektben látok és kezelek. Folyamatokban és rendszerekben gondolkodom, élek. Amivel foglalkozom kívül is látszik. Valamikor réges-régen, a 2000-es években egy gyakorlaton végeztem a feladataim. Én vagyok az a típus aki mindig megkérdezi miért csináljam így , meg úgy? Van mögötte valami kísérelet, minőségmenedzsment? „Nem. Így szoktuk. Más nem szokta megkérdezni, akkor csinálod?” Válaszom felbőszítette: „Ha találok benne logikát. talán. Valószínűbb hogy átgondolom és hozok egy jobb megoldást, szabad?” „Nem. Így kell és kész.” „De, miért?!” Erre, elment. Tovább kérdezősködtem máshol le van írva. Egy nagyon régi munkaköri leírást találtam. Láttam a valóság eltérő. Ezt is megkérdeztem. Ekkor a legfelsőbb vezetőt. Ő tudott nekem olyan választ adni amit elfogadtam. Ezután többet lógtam vele, 16 éves voltam.
Szakterületek, ahol tapasztalok
Ez az aloldal a szakmai életutamról szól, amely a CDO digitalizáció vezetésében érik be. 20 év tudatos munkája (nálam). 2004-2024 között időszakról szól
A tanulás befejezése nem opció.
Évente 3 képzés, az ami betartok.
Évente kb. 6 új könyv megszerzése, és szakmai phd disszertáció gyűjtése, olvasása.
Mániám: a szerzett tudást mielőbb gyakorlatba ültessem. Amikor tanulok élesbe bevetem másnap.
Tudásmegosztást szintén fontosnak tartom. Reputáció. Tudásmenedzsment: struktúra, rendszerezni a tudást és a tapasztalatot

e-business, ICT, online-marketing, webkereskedelem, webshop integrációk, szabályozási körök

Vezetési tanulmányok, innováció menedzsment, együttműködés- és szervezeti-működés fejlesztés

Informatikai menedzsment, IT fejlesztés projekt, szoftver integráció, üzemeltetés témák

Rendszerszemlélet, folyamatszervezés, erőforrás-tervezés, feladat-szervezés, adatból információt információból jó döntést, KPI, lean
Képzések és gyakorlatok, amelyek nekem jól jöttek
ITIL 4 és ITSM rendszerek képzései (JIRA, ServiceNow)
MBA IT menedzsment szakon ismertem meg ezt. ITIL 4 külön tárgy. A Foundation szintig. 2024-ben tanúsítást külön meg szeretném szerezni
MBA IT Menedzsment
Metropolitan Egyetem, 2022. Szakközgazdász, Informatika menedzsment, ITIL 4, IT üzemeltetés, Informatika menedzsment, Infrastruktúra, Infóbiztonság 27001
Szakdoga téma: low code no code platform integration + CI/CD
Szervezetfejlesztési (OD) Tanácsadó
Sämling, FranklinCovey,
Szervezetfejlesztési (OD) Tanácsadó, 2016.
Szervezeti feltárás (diagnózis), intervenció (működési hatékonyság fejlesztése, üzleti modell alapú tanácsadás). ICT projektekben nagy hasznát veszem
Közgazdász e-business Bsc
Metropolitan Egyetem, 2019, Gazdálkodási és Menedzsment, Bsc, e-business menedzsment
Szakdogatéma:
Ipar 4.0, termeléstervezés, önműködő adat-vezérelt döntések az iparban. Egyetemen 4x startupvezetőnek választottak
Gyakorlati e-business képzések. Online Marketing, Webshop építés, WordPress
e-business projekt, prototípus tervezés, design, beépülő technológiák kiválasztása és beépítése, Webshop rendszerek beállítása (Unas, Shoprenter, WooCommerce), Riport készítés, adatelemzés tanácsadással
Projektmenedzsment módszertan (Prince2, PMI-PMP, PMI-PBA, Agile, Scrum)
Mindenki a waterfall-lal kezdi.PMI-PMP. Egy MS Projekct licensz olcsó is lehet, hozzá egy képzés. Közben megismered az agilis témákat. Pl. scrum. A kedvencem a scrumban.
Adatelemzés PowerBI - Tableau - Qlick
Igen összetett rendszerekből kinyert megfelelő táblázatok összekapcsolásával, az adatokban is megtalálom azokat az összefüggéseket, amelyekkel a üzleti vállalkozásnak feladat van. Ezeket az dolgokat ábrázolni is tudom.
Process mining folyamatbányászat
2014. Adta magát hogy ennek a témának meg kell jelennie az üzleti tanácsadói munka során. 10 évvel később nehéz dió. Viszont mint szemlélet kihagyhatatlan elem
Beszerzési Kategória menedzsment
Szeret(t)em a beszerzés szakmát. Ebben is végig rátát a ranglétrát. Előny tisztában lenni azzal a folyamattal ahogyan ezt minőségben a nagy cégek viszik. Szerintem mindennek az alapja
Logisztikai Műszaki Menedzser
Üzleti Szakközép, 2006,
Continental, ContiTech SAP R3 gyártástervezés, IT rendszer az ellátási láncban. Fókusz: beszerzés, termelés-logisztika és szállítmányozás. GE, Budapest Bank, stratégiai beszerzés
Retail - Kereskedelmi boltvezetés
Az első szakmám. Ma úgy hívjuk : retail. Bolthálózatok üzemeltetésé.
A raktározástól, a statisztikázásig, a hatékonyság kutatástól a szervezeti működésig. A marketingtől, a beszerzésen át a logisztikáig.
Sztori a grafikához
2000. év nyarán egy iskolai gyakorlat után fogalmazódott meg bennem ki szeretnék lenni 30-as éveim elején. Ezt szerintem, akkor ott elértem. A digitális dolgok csak ez után jöttek, ráépülve a meglévőkre.
Akkor, azon a nyáron azt tűztem ki hogyan érjem el, miből és milyen szintet érjek el a cégműködést felépítő szakmákból. Saját tanácsadói cégvezetőjéhez láttam a képzeletbeli utat. Az örömforrásra később leltem rá: hitelesen tudjam szétszedni, összeépíteni a területeket. A területeken dolgozó kollégák feladatait, a feladat céljait. A legózásból több mint 30 sikeres megélésem van az elmúlt 15 évből.
Gyakran másokat is ösztönzök a legózásra, legalább csak egy próba kedvéért. Az alábbi szakmák, témakörök közül 2 „csak úgy szembe jött, csak úgy megtörtént”. A metszetek a legizgalmasabbak. Az arányok megérzése, megtalálása. Az itt látható szakmák, meglehet önmagukban is értékesek.
A tudást frissen tartani és kihívások elé érdemes állítanunk azért, hogy fejlődni is tudjunk. Így a kiégés nagyon könnyen elkerülhetővé válik. Tapasztalom.
Tipp a grafikához:
az egér /kurzor ráhúzásával, előjön annak leírása.
T-típusú tudás pro és kontra
Abban vagyok meggyőződve nem csak a ún. „T típusú tudás” fontos, ugyanakkor a felületes ismeret a kiegészítő területeken aligha elegendő a mai gyorsan változó világban. Tudnunk kell legózni a szakterületeinkben belül és így ezáltal jobban érteni a projektben velünk együtt dolgozó kollégát illetve a megbízót, a partnereinket. Gyakran ezt kérdezik tőlem: „Melyik melyik kettőt vagy hármat tegyem össze?
A válaszom ilyen szokott lenni: amikor több szakterületet viszünk együtt – leginkább rajtunk áll, melyekkel érzünk vonzást, melyekben lehet együttesen olyan többletérték amely épp akkor a legnagyobb értéket képviseli bennünk, általunk egy adott projekt során.
Ugyanakkor, minden projekt más. Ezek a szakmai kapcsolódási pontok máshol erősödnek meg. Ez szerintem így természetes.
Prekurzorként úgy vélem ez adja az igazi belső és külső rezilienciát bennünk, az adott helyzet megnyilvánulásakor. Az ilyen pontokat érdemes bennünk és társakban, a stakeholderekben erősítenünk. A tudást frissen tartani és kihívások elé érdemes állítanunk azért, hogy fejlődni is tudjunk. Így a kiégés nagyon könnyen elkerülhetővé válik. Tapasztalom.